Laatst voerde ik een gesprek met een van de deelnemers van mijn jaarprogramma. Zij vertelde mij dat ze ondernemen echt heel stom vind.
Ze wil gewoon dagelijks bezig zijn met mooie interieurs ontwerpen. Zonder al die rompslomp van administratie, telefoontjes, zoeken naar klanten. Ze had soms het idee dat ze eigenlijk altijd bezig was met taken die helemaal niets te maken hebben met interieurs ontwerpen. En dat maakte het ondernemen stom.
Waar haar kostbare tijd naartoe ging? Ze had totaal geen idee.
En alle taken die met ondernemen te maken hebben, daar ziet ze eigenlijk als een berg tegenop.
Dat kan dus beter EN leuker!
Ondernemen hoeft helemaal niet saai te zijn. Het is vooral hoe creatief je er zelf mee om gaat.
Betekent dat je zelf je creativiteit kan inzetten om ondernemen leuk(er) te maken.
Laat alles wat je geleerd hebt op school/de opleiding los en maak je eigen regels voor jouw creatieve onderneming.
Niet iedereen is actief op Social media en heeft toch opdrachten, er zijn dus zeker ook andere manieren om klanten aan te trekken. Je moet alleen ontdekken welke manieren dit zijn en ze eigen maken.
Wil je sneller leren werken? Maak een ontwerpproces dat bij jou past en daag jezelf uit om iedere keer weer een stukje sneller te zijn dan de vorige keer. Houd vooral dan ook de tijd bij om er zeker van te zijn dat je gefocust aan het werk bent en zo ook daadwerkelijk sneller werkt.
Ontdek waar je sterk in bent en maak dit een punt van herkenning voor klanten.
Dus ben je ijzersterk in moodboards maken? Inspireer ze daarmee en ga los met het maken van de mooiste moodboards.
Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden, en ik weet zeker dat jij een eigen weg kan creëren die vol avontuur en toffe tussenstops is.
De vraag is: durf jij jezelf te onderscheiden en ECHT creatief te gaan ondernemen? 🙋🏼♀️
Deel jouw ervaring in de comments.
Volg het Interieurprofessionals Platform op Insta en Pinterest