Soms kom je ze wel eens tegen, potentiële klanten die zeggen dat je te duur bent.
Dat is natuurlijk best een domper om te horen. Vooral als je al op gesprek bent geweest en de moeite hebt gedaan om een offerte te maken.
Waarom vinden klanten je te duur?
Omdat ze geen idee hebben hoeveel tijd je aan het project besteed en wat je allemaal achter de schermen voor ze doet. Daarnaast heb je ook rekeningen te betalen en wil je comfortabel leven.
En ik weet uit ervaring dat je meer uren maakt dan je op de offerte aangeeft.
Hoe kan je dan toch de klant zover krijgen om voor jou te kiezen?
✔️ Door prijzen vooraf helder te communiceren via website of social media (Hello pakketprijzen! ?)
✔️ Door de klant te vragen wat zij hadden verwacht qua prijs en wat je daarvoor zou moeten doen. (Vaak is bij klanten ook nog vaag wat voor taken jij allemaal doet)
Verder heb ik geleerd dat het lastig is om klanten los te laten. Vooral als je maar weinig opdrachten hebt, dan wil je er alles aan doen om de klant te behouden en mee te denken.
Uiteindelijk doet het afbreuk aan wat je doet en waar je voor staat.
Je hebt een eigen bedrijf te runnen, je besteed uren aan de opdracht en maakt kosten.
Dan is het wel zo prettig om klanten te hebben die jou waarderen en met liefde jou inhuren voor de prijs die jij vraagt.
Wees krachtig en laat klanten die zeuren over de prijs lekker zeuren. Denk maar: voor jou 10 anderen en laat het maar los.
Besteed je energie aan leuke klanten die blij met jou zijn, daar krijg je ook het meeste van terug.
En dat is juist waarom je onderneemt, toch?
Om de vrijheid te hebben om te kiezen wie je klant is en wat je doet met jouw kostbare tijd ?
Volg het Interieurprofessionals platform ook op Instagram en Pinterest.